Translate this site
(Select language)

JESTEŚ NIEZALOGOWANY!

Zaloguj się, by odblokować więcej możliwości serwisu


Nie można wyświetlić tej strony na tym ekranie! Ma on zbyt małą rozdzielczość.

Strona nie została zaprojektowana z myślą o urządzeniach mobilnych. By zobaczyć zawartość tej strony, prosimy zmienić urządzenie na te z większym ekranem, lub włączyć tryb przeglądarki na komputery w twoim urządzeniu mobilnym.

Dział FAQ (Najczęściej zadawane pytania)


Jeśli chciałbyś poznać odpowiedzi na pytania, które chodzą ci po głowie, prosimy zapoznać się z poniższą sekcją FAQ.


Kto pyta, ten nie błądzi. Jeśli nie znalazłeś w naszej bazie wiedzy odpowiedzi na nurtujące Ciebie pytanie, masz jakiś problem z użytkowaniem pobranych plików z naszej bazy, nasuwają ci się jakiekolwiek pytania związane z kwestiami legalności, lub po prostu poszukujesz dodatkowych informacji na nasz temat, przeczytaj proszę poniższe informacje zanim skontaktujesz się z nami w wiadomości prywatnej. Na większość najczęściej zadawanych pytań, znajdziesz tutaj odpowiedź i szybką pomoc. W przeciwnym razie napisz swój wątek prośby o pomoc na forum lub ewentualnie w wiadomości prywatnej w zakładce "Kontakt". Możesz też zapytać kogoś na czacie, dzięki czemu ktoś pomoże Ci szybciej.


Czy pobierane pliki są bezpieczne?

Tak, pliki są bezpieczne. Zostały one zweryfikowane pod kątem błędów, oraz przeskanowane w poszukiwaniu możliwych zagrożeń za pomocą darmowych skanerów antywirusowych działających w tle na serwerach hostingowych, dzięki czemu masz pewność, że po pobraniu pliku twój komputer nie zostanie "zawirusowany". Informujemy jednak, że niektóre programy antywirusowe lub te skonfigurowane z maksymalnym poziomem skanowania heurestycznego mogą wykryć nasze pliki jako potencjalne zagrożenie (tak zwany: fałszywy alarm). Należy wtedy zignorować ostrzeżenie lub wstrzymać swoją ochronę antywirusową na określony przez siebie czas. Jeżeli masz wątpliwości co do naszej wiarygodności, proponujemy przetestowanie pobranego pliku na wirtualnej maszynie lub w systemie Linux.

Jak otworzyć pobrany plik?

Strona oferuje linki zawierające pliki do pobrania różnego rodzaju. Wyróżniamy pliki archiwum, pliki wykonywalne oraz inne pliki, których rozszerzenia nie są obsługiwane przez system, czy inne narzędzia i programy, a jedynie za pomocą specjalnych emulatorów czy starych sprzętów komputerowych. Tutaj możesz pobrać pliki obrazów płyt, takich jak: ISO, MDF, MDS; pliki archiwum: ZIP, RAR, 7Z (7-zip archive), oraz wspomniane wyżej pliki instalacyjne (wykonywalne) z rozszerzeniem: exe. By otworzyć plik obrazu płyty skorzystaj z programu DAEMON TOOLS Lite, UltraISO, PowerISO lub systemowego narzędzia do nagrywania płyt. Pliki ISO możesz wypakować również za pomocą programów do dekompresji archiwów: WinRAR, 7-ZIP, PeaZIP, WinZIP. Za pomocą nich otworzysz także pliki archiwów. W nich możesz znaleźć pliki obrazów płyty lub foldery z gotowymi plikami instalacyjnymi (.exe). Pliki ISO można również wykorzystać do nagrania ich na płytę, utworzenia nośnika rozruchowego bądź ewentualnie zamontowania ich w wirtualnej maszynie. Więcej informacji znajdziesz w naszym katalogu: "Baza wiedzy".

Pobrany plik jest uszkodzony. Co zrobić?

Gwarantujemy to, iż pobrane pliki są zweryfikowane i w pełni pozbawione błędów. Czasami może dojść do sytuacji w której program lub system może poinformować Ciebie komunikatem o błędach w pliku, najczęściej podczas rozpakowywania archiwum, bądź podczas instalacji systemu na wirtualnej maszynie. Jeśli pobrane archiwum z którego wypakowujesz pliki podczas operacji rozpakowywania go wyświetla ci błąd nagłówka bądź błąd CRC, zalecamy wypakować archiwum za pomocą starszej wersji programu do dekompresji archiwów, lub ewentualnie spróbowanie użycia innego programu, my zalecamy płatny program WinZIP. Jeżeli błąd wciąż się powtarza sprawdź czy twój nośnik danych nie posiada bad-sectorów, posiadasz odpowiednią ilość miejsca na dysku potrzebną do dekompresji, oraz upewnij się czy pamięć RAM jest sprawna. W przeciwnym wypadku prosimy o kontakt za pomocą formularza dostępnego na stronie.

Prędkość pobierania jest bardzo wolna. Jak naprawić ten problem?

Ponieważ jesteś nie tylko jedną osobą, która pobiera pliki z naszej strony, a łącze za pomocą którego dostarczane są do Ciebie pliki jest tylko jedno, wraz ze wzrostem zainteresowanych prędkość pobierania spada, najczęściej to zjawisko można ujrzyć w okresach świątecznych i weekendowych, wtedy gdy duża ilość ludzi pobiera wszelkiej maści pliki ze serwerów, tym samym zmiejszająć pasmo prędkości pobierania. Zachęcamy do tego by pobierać pliki nocą, wtedy transfery są o wiele szybsze. Proponujemy także rozważenie instalacji programów do pobierania plików, takich jak: Free Download Manager czy JDownloader, które pozwalają na wznawianie przypadkowo zerwanych połączeń podczas pobierania. Czasami może pojawić się błąd dotyczący przekroczenia limitu pobrań (Google Drive, Mega.nz). Należy wtedy odczekać określoną ilość czasu, lub utworzyć i zalogować się na konta tych serwisów, by pominąć ograniczenie. Czasami błąd może leżeć też po Twojej stronie, lub stronie usługodawcy Twojego internetu. Najczęściej prędkość pobierania spada po wyczerpaniu "abonamentowych" pakietów danych i przekorczenia limitu. Skorzystaj wtedy z innego źródła dostępu do sieci lub zaczekaj do kolejnego okresu rozliczeniowego by znieść limit pobierania przez twojego dostawcę Internetu.

Gdzie znajdę klucze aktywacjne dla systemu Windows?

Firma Microsoft nie toleruje piractwa swojego oprogramowania oraz korzystania z kradzionych kluczy licencyjnych, dlatego też w celu bezpieczeństwa nie udostępniamy kluczy licencyjnych dla systemów w wersji finalnej. Należy posiadać własny klucz, który możesz zakupić w serwisach aukcyjnych lub na stronie głównej sklepu firmy Microsoft. Koszt prawidłowych licencji dla systemu Windows zaczynają się od kwot 500 zł wzwyż, natomiast ceny odnowionych licencji zaczynających się od ponad 100 zł wzwyż, w zaufanych, cerytifkowanych sklepach Microsoftu. Możesz zainstalować system Windows bez podawania klucza (za drobnymi wyjątkami) i aktywować go po czasie 30 dni kalendarzowych, jeśli nie możesz go aktywować podczas instalacji z powodu braku posiadania klucza produktu. Pamiętaj jednak, by zakupić odpowiedni do zainstalowanej przez Ciebie edycji systemu, by uniknąć reinstalacji systemu.


P.S: Jeśli szukasz aktywatorów, znajdziesz je na stronie basewin.pl

W jaki sposób mogę zainstalować pobrany plik obrazu systemu operacyjnego?

Możesz to zrobić w maszynie wirtualnej lub fizycznie na swoim komputerze. Należy jednak pamiętać, że wtedy należy wykonać wcześniej kopię zapasową wszystkich twoich danych zapisanych na dysku oraz utworzyć specjalny nośnik rozruchowy z systemem. W przypadku maszyn wirtualnych, wystarczy zamontować plik obrazu płyty w opcjach programu. Więcej informacji znajdziesz w panelu "Baza wiedzy".

Jaka jest kwestia legalności tego serwisu?

Zgodnie z większością interpretacji międzynarodowego prawa autorskiego, dystrybucja kopii obrazów instalacyjnych programów i systemów operacyjnych znajduje się w szarej strefie legalności. Prawa autorskie są zachowywane przez oryginalnego wydawcę lub licencjonowanego dystrybutora, chyba że zostało to wyraźnie określone. Strona nie udostępnia i nie publikuje żadnych obrazów, a jedynie linki do pobierania plików, które zostały znalezione w Internecie we wszelkich dostępnych i sprawdzonych źródłach, co oznacza, że nie są one udostępniane na serwerach tej strony internetowej. Obrazy pochodzą z legalnej dystrybucji (MSDN- Microsoft Developer Network), oraz z katalogów FTP, stron i wszelkich archiwów dystrybujących obrazy nadesłane przez wielu użytkowników. Strona nie publikuje także żadnych kluczy licencyjnych mogących naruszyć prawa dot. Ochrony praw autorskich, a jedynie kopie oryginalnych obrazów. Użytkownik może pobrać obraz, zainstalować go lub przetestować w celach edukacyjnych lub testowych przez 30 dni, po tym czasie musi zakupić oryginalny klucz licencyjny (który potwierdza legalność zainstalowanego produktu). Związku z tą tezą, strona nie udziela żadnych gwarancji dotyczących oprogramowania uzyskanego z biblioteki tej strony, ponieważ sama nie jest związana z dystrybucją tych obrazów, jest jedynie stroną zbudowaną w celach edukacyjnych, archiwalnych, hobbystycznych oraz informacjnych. Sama w sobie nie narusza żadnych praw oraz nie ma podstawy do tego by posądzać ją o prawa autorskie.

Nie mniej jednak, strona WindowsBASE.pl szanuje prawa własności intelektualnej innych osób, dlatego też zastosowana tutaj polityka strony obejmuje szybkie rozpatrywanie i kierowanie zawiadomień o domniemanym naruszeniu, a także podejmowanie odpowiednich działań zgodnie z ustawą DMCA i innymi odpowiednimi przepisami dotyczącymi własności intelektualnej. Jeśli jesteś właścicielem praw autorskich lub ich pośrednikiem i uważasz, że jakiekolwiek treści umieszczone na tej stronie naruszają Twoje prawa autorskie, możesz złożyć powiadomienie zgodnie z ustawą Digital Millennium Copyright Act (DMCA), przekazując informacje w wiadomości prywatnej na ten adres e-mail. Wiadomość nie może zostać wysłana z domen : Outlook, Gmail, Yahoo, WP, Onet i wszelkich innych dostawców, lecz w prywatnego adresu/firmy. Powinna ona także posiadać informacje na temat przedstawiciela lub firmy zgłaszającej roszczenie prawne, oraz dowód potwierdzający jego dzieło. W przeciwnym razie wniosek zostanie odrzucony.

Pamiętaj! Nie możesz używać tego serwisu do rozpowszechniania lub ściągania materiałów do których nie masz odpowiednich praw lub licencji. Użytkownicy są odpowiedzialni za przestrzeganie tych zasad.

Nie wiem jak uruchomić wirtualną maszynę/nie działa. Co muszę zrobić?

Przede wszystkim na początku musisz upewnić się, czy posiadasz odpowiednią ilość wolnych zasobów na komputerze, by ją uruchomić. Zalecamy uruchamianie maszyn na komputerach posiadających co najmniej 8 GB pamięci RAM (co najmniej 4 GB wolnej pamięci), dysk półprzewodnikowy SSD, PCI-E lub NVME oraz procesor co najmniej dwurdzeniowy. Uruchamianie maszyny na sprzęcie, który nie spełnia tych oczekiwań, może zakoczyć się zawieszeniem pracy całego systemu lub ogólnie jego wolnym działaniem. Gdy twój komputer spełnia powyższe wyagania, zainstaluj odpowiedni program do wirtualizacji systemu. Zanim jednak do tego przejdziesz, upewnij się jakie rozszerzenie posiada pobrany przez Ciebie obraz maszyny wirtualnej. Jeśli jest to "VMDK", użyj programu VMware Workstation Player, jeśli "VDI", użyj programu Oracle VirtualBox. W innych przypadkach możesz użyć Hyper-V dostępnego w profesjonalnych edycjach systemu Windows, bądź specjalnych konwerterów. Więcej informacji znajdziesz w bazie wiedzy.

Nie mogę pobrać pliku z tej strony. Jak naprawić ten problem?

Upewnij się czy posiadasz odpowiednią ilość miejsca na dysku, jeśli tak, wyłącz tymczasowo ochronę antywirusową, ochronę HIPS (jeśli skonfigurowałeś ochronę przed zapisem na dysku) i ochronę przed oprogramowaniem szyfrującym (Windows Defender). Wyłącz także ochronę przeglądania i stosowania bezpiecznych serwerów DNS w Twojej przeglądarce na czas pobierania pliku z serwera, po czym przywróć ustawienia po jego pomyślnym zapisaniu na dysk. Jeśli wciąż nie możesz pobrać pliku, upewnij się czy nie posiadasz założonej blokady na adresy serwerów z których pobierasz nasze pliki, zajrzyj proszę do pliku konfiguracyjnego ".hosts" dostępngego w głównym folderze systemu operacyjnego Windows, sprawdź też także czy twoja zapora sieciowa nie filtruje pobieranych pakietów, które mogą zablokować pobieranie pliku. Jeśli to możliwe upewnij się także czy nie posiadasz ograniczeń i nałożonych blokad rodzicielskich, uniemożliwiających pobieranie plików z Internetu.

Nie wiem jaki plik mam pobrać, nie rozumiem oznaczeń i piktogramów.

Piktogramy oznaczają w graficzny sposób z jakim rodzajem pliku masz styczność. Legendę zamieszczamy poniżej:

rodzaj pliku
Obraz dysku/dyskietki (IMG). Możesz go użyć w maszynie wirtualnej, lub skorzystać z specjalnego programu, by wypakować pliki.
Obraz dysku (ISO/MDF)- gotowy do wypalenia na płycie, utworzenia nośnika bootowalnego lub użycia w maszynie wirtualnej. Można go także użyć w programie do emulowania wirtualnych napędów i płyt, tj: DAEMON Tools Lite lub PowerISO.
Archiwa (7Z, ZIP, RAR)- skompresowane archiwa, zawierające inne pliki, takie jak pliki ISO, MDF, IMG czy inne. By uzyskać dostęp do plików, wykorzystaj program do dekompresji plików, tj: WinRAR, 7-ZIP lub WinZIP.
Pliki wykonywalne (EXE), aplikacja, która może zostać uruchomiona na dowolnym 32 lub 64-bitowym systemie operacyjnym Microsoft Windows.
Inny, nieokreślony rodzaj pliku, np: WIM, ESD lub DMG. Ikona symbolizuje także rodzaj architektury obrazu instalacyjnego, który nie został wymieniony na liście.
architekutra
Architektura 16-bit- ikona symbolizująca 16-bitowy obraz instalacyjny systemu
Architektura 32-bit- ikona symbolizująca 32-bitowy obraz instalacyjny systemu
Architektura 64-bit- ikona symbolizująca 64-bitowy obraz instalacyjny systemu
Architektura 32/64-bit- ikona symbolizująca mulit-architekturowe obrazy instalacyjne systemu
Architektura ARM64- ikona symbolizująca obraz instalacyjny systemu dla procesora ARM64
Architektura ARM- ikona symbolizująca obraz instalacyjny systemu dla procesora ARM
Architektura IA-64- ikona symbolizująca obraz instalacyjny systemu dla procesora IA-64
wersja językowa
Polska wersja językowa- ikona symbolizująca obraz instalacyjny systemu, zawierającej polską wersję językową.
Angielska wersja językowa- Stany Zjednoczone (US)- ikona symbolizująca obraz instalacyjny systemu, zawierającej angielską wersję językową z regionem Stanów Zjednoczonych.
Angielska wersja językowa- Wielka Brytania (UK)- ikona symbolizująca obraz instalacyjny systemu, zawierającej angielską wersję językową z regionem Wielkiej Brytanii lub przystosowany do krajów europejskich.

Ponadto, dodatkowo do opisu pobieranego pliku zawarte zostały pewne skróty, mające za zadanie ułatwić pobranie odpowiedniego pliku, bez konieczności roszyfrowywania jego pełnej nazwy pliku. Poniżej zamieszczamy legendę:
  • OEM- Wersja zgodna z zakupionymi wcześniej urządzeniami/ preinstalowany system na nowym komputerze, przypisany do płyty głównej PC. Po uszkodzeniu lub wymianie części komputera, licencja jest tracona
  • SP/Service Pack- Obraz systemu lub odzielny pakiet zawierający zestaw poprawek i aktualizacji zabezpieczeń i ulepszeń systemu. Zestaw takich poprawek zwane są "Service Pack-ami" W celu identyfikacji, przypisano im także numery tych pakietów. Im większa cyfra, tym nowszy pakiet i więcej zintegrowanych aktualizacji.
  • RTM- Wersja systemu wydana w dniu premiery, prosto z linii produkcyjnej i prekazana producentom sprzętu komputerowego. Nie wnosi nic do działania licencji.
  • Retail- Wersja programu/systemu, która została już wydana (Retail) i została udostępniona w sprzedaży detalicznej. Nie wnosi nic do działania licencji.
  • [Polski]- polska wersja językowa; [English]- angielska wersja językowa
  • x86- System zgodny z 32-bitową architekturą procesora. Nie obsługują 64-bitowej architektury. Potrafią użyć maksymalnie 4 GB pamięci RAM.
  • x64- System zgodny z 64-bitową architekturą procesora. Niektóre systemy (starsze niż Vista/7) nie obsługują 32-bitowych procesorów.
  • x86-64- Wieloarchitekturowa edycja programu. Możesz ją wybrać gdy nie wiesz jaką architekturę procesora posiada twój komputer.
  • ARM/ARM64- Specjalny obraz systemu przeznaczony na urządzenie z wbudowanym procesorem scalonym ARM.
  • (Intel-x64)- Specjalny obraz systemu specjalnie przygotowany pod procesory Intel z architekturą 64-bit. Nie zadziała na procesorach AMD z architekturą 64-bitową i nie obsługują 32-bitowej wersji.
  • VL/VolumeLicense- System preinstalowany na komputerach firmowych, licencja ta pozwala na instalowaniu tego samego systemu na wielu komputerach i używaniu go jednocześnie.
  • E- Wersja systemu pozbawiona przeglądarki internetowej Internet Explorer.
  • N- Wersja systemu pozbawiona programów do obsługi multimediów (Windows Media Center, Media Player)
  • Obrazy nazywane jako: "Home/Ultimate" lub "Home/Professional" lub "Consumer Edition" to tak naprawdę obrazy, które zawierają wszystkie edycje: Home Basic, Home Premium, Business, Enterprise, Ultimate
  • Multi-SKU- Obraz systemu zawierający wiele edycji do wyboru podczas instalacji, zarówno te domowe jak i przeznaczone dla firm i korporacji. Obraz systemu zawierającego wiele edycji dostepnych do instalacji, multiplatformowy
  • (chk)- Obraz systemu sprawdzony pod kątem występujących błędów podczas kompilacji (debug). Oznaczenie widoczne tylko w przypadku systemów w wersji rozwojowych (Beta)
  • (alt)- Alternatywny obraz systemu do pobrania, nie różni się niczym od oryginału, jest to kopia/reupload
  • DMF- Obraz systemu zapisany w formacie przeznaczonym dla dyskietek
  • CD/DVD- Obraz systemu zapisany w formacie przeznaczonym dla płyt kompaktowych i DVD.
  • ESD- Plik pochodzący z dystrybucji cyfrowej lub komercyjnej. By go użyć, należy przekonwertować go na plik ISO, np: za pomocą programu DISM++.
  • WIM- Skompresowany plik instalacyjny systemu Windows. By go użyć, należy przekonwertować go na plik ISO, np: za pomocą programu PowerISO.
  • Multilangual/Wielojęzykowy- Wielojęzyczny obraz instalacyjny systemu lub programu. Zawiera polską i angielską wersję językową.

Przykłady dla rozwiania wszelkich wątpliwości:
  • Microsoft Windows 10 Multiple Editions (Build 1507) x86 [English] [2015/07]- obraz systemu Windows 10 zawierający wszystkie edycje o kompilacji 1507, obraz 32-bitowy w języku angielskim, data utworzenia tego pliku datowania na lipiec 2015 roku.
  • Microsoft Windows 10 Business Editions VL (Build 1709) x64 [English] [2020/11]- obraz systemu Windows 10 zawierający edycje biznesowe, tj: Enterprise, Professional, Education o kompilacji 1709, obraz 64-bitowy w języku angielskim, data utworzenia tego pliku datowania na listopad 2020 roku.
  • Microsoft Windows Vista SP1 Home/Ultimate RTM Retail (x64) [English]- obraz systemu Windows Vista zawierający wszystkie edycje przeznaczone dla użytkownika domowego i klienta końcowego, system w wersji produkcyjnej (RTM) przeznaczonej do sprzedaży (tzw: wersja finalna), obraz 64-bitowy w języku angielskim, zawiera zintegrowany dodatek pakietu serwisowego "Service Pack" z numerem 1.
  • Microsoft Windows Vista Multi-SKU RTM Retail SP2 x64 [English]- obraz systemu Windows Vista zawierający wszystkie edycje, multiplatformowy, system w wersji produkcyjnej (RTM) przeznaczonej do sprzedaży (tzw: wersja finalna), obraz 64-bitowy w języku angielskim, zawiera zintegrowany dodatek pakietu serwisowego "Service Pack" z numerem 2.
  • Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 x86 [Polski]- obraz systemu Windows 7 zawierający edycję przeznaczoną dla użytkownika domowego- edycja Home Premium, obraz 32-bitowy w języku polskim, zawiera zintegrowany dodatek pakietu serwisowego "Service Pack" z numerem 1.

W jaki sposób należy utworzyć nośnik rozruchowy z pobranym plikiem obrazu systemu?

Wszelkie instrukcje dotyczące tego pytania znajdziesz w naszej bazie wiedzy. Zachęcamy do zapoznania się z naszymi poradnikami, tłumaczącymi w jaki sposób wykonwać owy nośnik.

¯\_(ツ)_/¯

Pudło, nic tu nie ma...

Zamknięto okna czatu. By je przywrócić, po prostu kliknij na linki powyżej tego okienka, lub odśwież stronę

Czat z użytkownikami      [Polski/English]