Translate this site
(Select language)

JESTEŚ NIEZALOGOWANY!

Zaloguj się, by odblokować więcej możliwości serwisu


Nie można wyświetlić tej strony na tym ekranie! Ma on zbyt małą rozdzielczość.

Strona nie została zaprojektowana z myślą o urządzeniach mobilnych. By zobaczyć zawartość tej strony, prosimy zmienić urządzenie na te z większym ekranem, lub włączyć tryb przeglądarki na komputery w twoim urządzeniu mobilnym.

Microsoft Windows 3.x (BETA)

Kategoria: Microsoft Windows (Edycje klienckie)- rozwojowe (BETA)

  • Back
    Next

 Galeria zdjęć

Krótka historia rozwoju systemu


Przed pojawieniem się Windows 3.0 Microsoft współpracował z firmą IBM, która od 1981 roku sprzedawała komputery osobiste pracujące pod kontrolą MS-DOS tej pierwszej firmy. Microsoft podejmował już wcześniej próby stworzenia udanego środowiska operacyjnego o nazwie Windows, a IBM odmówił włączenia tego projektu do swoich komputerów. Gdy MS-DOS wchodził w swoją piątą iterację, IBM zażądał wersji DOS-u, która mogłaby działać w "trybie chronionym", co pozwoliłoby na wykonywanie wielu programów jednocześnie. MS-DOS był pierwotnie zaprojektowany do pracy w trybie rzeczywistym, a więc tylko z jednym programem na raz, ze względu na ograniczoną pamięć mikroprocesora Intel 8088. Później Intel wypuścił model Intel 80286, który miał wystarczająco dużo pamięci, aby wykonywać takie wielozadaniowe zadania. Obaj opracowali następną generację systemu DOS, OS/2. Oprogramowanie OS/2 nie było kompatybilne z DOS-em, co dawało IBM przewagę. Gdy reszta zespołu Microsoftu przeszła do projektu OS/2, David Weise, członek zespołu programistów Windows i krytyk IBM, uwierzył, że może ponownie uruchomić projekt Windows. Microsoft potrzebował programu debugującego, który mógłby działać w trybie chronionym, więc zatrudnił Murraya Sargenta, profesora fizyki z University of Arizona, którego własny program debugujący mógł emulować aplikacje w trybie chronionym. Windows 3.0 powstał w 1988 roku jako niezależny projekt Weise'a i Sargenta, którzy używali debuggera tego drugiego do wyszukiwania problemów z Windows. Stworzyli oni zgrubny prototyp, który zawierał trzy aplikacje: Microsoft Word, Microsoft Excel i PowerPoint. Następnie zaprezentowali go kierownictwu firmy, które było pod wrażeniem na tyle, że zaakceptowało go jako oficjalny projekt. Gdy IBM dowiedział się o planowanym projekcie Microsoftu, ich stosunki zostały nadszarpnięte, ale Microsoft zapewnił, że po premierze Windows zrezygnuje z niego i będzie kontynuował prace nad OS/2.

Windows 3.0 został formalnie i oficjalnie ogłoszony 22 maja 1990 roku w nowojorskim City Center Theater, gdzie Microsoft wydał go na całym świecie. W wydarzeniu wzięło udział 6 000 osób, a transmisja na żywo odbyła się na targach społecznościowych Microsoftu w siedmiu innych miastach Ameryki Północnej i dwunastu dużych miastach poza nią. Organizacja uroczystości kosztowała Microsoft 3 miliony dolarów - coś, co założyciel firmy, Bill Gates, określił jako "najbardziej ekstrawaganckie, rozległe i kosztowne wprowadzenie oprogramowania w historii". Microsoft postanowił nie oferować bezpłatnych licencji oprogramowania producentom aplikacji, ponieważ ówczesne wersje Windows nie były zdolne do pracy wielozadaniowej. Zamiast tego firma oferowała aktualizacje poprzednich wersji systemu Windows w cenie 50 USD- znacznie niższej niż sugerowana cena detaliczna pełnej licencji wynosząca 149 USD. Oprogramowanie można było również uzyskać poprzez zakup komputerów z preinstalowanym systemem od producentów sprzętu. Pierwszymi z tych producentów były Zenith Data Systems, Austin Computer Systems i CompuAdd, a następnie ponad 25 innych; nie było wśród nich IBM. Microsoft miał zamiar uczynić Windows 3.0 atrakcyjnym dla ogółu społeczeństwa. Wyznaczony do tego zadania firmowy "Entry Team" obawiał się, że ze względu na wysokie wymagania systemowe oprogramowania może ono być postrzegane przez opinię publiczną jedynie jako narzędzie dla dużych przedsiębiorstw. Główni wydawcy gier nie widzieli w nim potencjalnej platformy do gier, trzymając się DOS-a. Menedżer produktu w Microsofcie, Bruce Ryan, skompilował gry, które zespół Windows zaprojektował w wolnym czasie, aby stworzyć Microsoft Entertainment Pack, w skład którego wchodziły Tetris i Minesweeper. Budżet projektu był niewielki i nie przeznaczono go na testowanie jakości. Mimo to Entertainment Pack był sprzedawany jako osobny produkt i stał się tak popularny, że w ślad za nim powstały trzy inne Entertainment Packi.

Przed pojawieniem się Windows 3.0 Microsoft współpracował z firmą IBM, która od 1981 roku sprzedawała komputery osobiste pracujące pod kontrolą MS-DOS tej pierwszej firmy. Microsoft podejmował już wcześniej próby stworzenia udanego środowiska operacyjnego o nazwie Windows, a IBM odmówił włączenia tego projektu do swoich komputerów. Gdy MS-DOS wchodził w swoją piątą iterację, IBM zażądał wersji DOS-u, która mogłaby działać w "trybie chronionym", co pozwoliłoby na wykonywanie wielu programów jednocześnie. MS-DOS był pierwotnie zaprojektowany do pracy w trybie rzeczywistym, a więc tylko z jednym programem na raz, ze względu na ograniczoną pamięć mikroprocesora Intel 8088. Później Intel wypuścił model Intel 80286, który miał wystarczająco dużo pamięci, aby wykonywać takie wielozadaniowe zadania. Obaj opracowali następną generację systemu DOS, OS/2. Oprogramowanie OS/2 nie było kompatybilne z DOS-em, co dawało IBM przewagę. Gdy reszta zespołu Microsoftu przeszła do projektu OS/2, David Weise, członek zespołu programistów Windows i krytyk IBM, uwierzył, że może ponownie uruchomić projekt Windows. Microsoft potrzebował programu debugującego, który mógłby działać w trybie chronionym, więc zatrudnił Murraya Sargenta, profesora fizyki z University of Arizona, którego własny program debugujący mógł emulować aplikacje w trybie chronionym. Windows 3.0 powstał w 1988 roku jako niezależny projekt Weise'a i Sargenta, którzy używali debuggera tego drugiego do wyszukiwania problemów z Windows. Stworzyli oni zgrubny prototyp, który zawierał trzy aplikacje: Microsoft Word, Microsoft Excel i PowerPoint. Następnie zaprezentowali go kierownictwu firmy, które było pod wrażeniem na tyle, że zaakceptowało go jako oficjalny projekt. Gdy IBM dowiedział się o planowanym projekcie Microsoftu, ich stosunki zostały nadszarpnięte, ale Microsoft zapewnił, że po premierze Windows zrezygnuje z niego i będzie kontynuował prace nad OS/2. Windows 3.0 został formalnie i oficjalnie ogłoszony 22 maja 1990 roku w nowojorskim City Center Theater, gdzie Microsoft wydał go na całym świecie. W wydarzeniu wzięło udział 6 000 osób, a transmisja na żywo odbyła się na targach społecznościowych Microsoftu w siedmiu innych miastach Ameryki Północnej i dwunastu dużych miastach poza nią. Organizacja uroczystości kosztowała Microsoft 3 miliony dolarów - coś, co założyciel firmy, Bill Gates, określił jako "najbardziej ekstrawaganckie, rozległe i kosztowne wprowadzenie oprogramowania w historii". Microsoft postanowił nie oferować bezpłatnych licencji oprogramowania producentom aplikacji, ponieważ ówczesne wersje Windows nie były zdolne do pracy wielozadaniowej. Zamiast tego firma oferowała aktualizacje poprzednich wersji systemu Windows w cenie 50 USD- znacznie niższej niż sugerowana cena detaliczna pełnej licencji wynosząca 149 USD. Oprogramowanie można było również uzyskać poprzez zakup komputerów z preinstalowanym systemem od producentów sprzętu. Pierwszymi z tych producentów były Zenith Data Systems, Austin Computer Systems i CompuAdd, a następnie ponad 25 innych; nie było wśród nich IBM. Microsoft miał zamiar uczynić Windows 3.0 atrakcyjnym dla ogółu społeczeństwa. Wyznaczony do tego zadania firmowy "Entry Team" obawiał się, że ze względu na wysokie wymagania systemowe oprogramowania może ono być postrzegane przez opinię publiczną jedynie jako narzędzie dla dużych przedsiębiorstw. Główni wydawcy gier nie widzieli w nim potencjalnej platformy do gier, trzymając się DOS-a. Menedżer produktu w Microsofcie, Bruce Ryan, skompilował gry, które zespół Windows zaprojektował w wolnym czasie, aby stworzyć Microsoft Entertainment Pack, w skład którego wchodziły Tetris i Minesweeper. Budżet projektu był niewielki i nie przeznaczono go na testowanie jakości. Mimo to Entertainment Pack był sprzedawany jako osobny produkt i stał się tak popularny, że w ślad za nim powstały trzy inne Entertainment Packi.

Źródło: Wikipedia



Katalog dostępnych obrazów

X

Dziękujemy za pobranie pliku z naszego serwisu.


Cieszymy się, że znalazłeś to czego szukałeś. Nasza baza wciąż się rozwija i jest ciągle uzupełniana o nowe pozycje do pobrania. Mamy nadzieję, że liczba obrazów dostępnych w naszej bazie Ciebie zadowala, i bezproblemowo udaje Ci się pobrać poszukiwane przez Ciebie pozycje. Jeśli jednak szukasz innego pliku do pobrania, możesz wykorzystać naszą wyszukiwarkę linków, dzięki której łatwiej odnajdziesz szukany przez Ciebie plik i upewnisz się, czy jest on dostępny w naszej bazie.


Potrzebujesz pomocy? Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w bazie wiedzy, lub w dziale FAQ. Pobieranie nie działa, link jest uszkodzony? Zgłoś ten problem administratorom strony na forum lub w wiadomości prywatnej. Możesz także odwiedzić inne serwisy internetowe, by znaleźć plik którego nie ma w naszej bazie:


Basewin.pl WinISO.pl TechBench

Jeśli nasz serwis okazał się pomocny, możesz pomóc w jego dalszym rozwoju. Wsparcie możesz okazać w dowolny sposób, na przykład poprzez udostępnienie linku do naszej strony, wysłanie drobnej kwoty pieniężnej, bądź udostępnienie unikalnego obrazu do pobrania, którego nie ma tutaj w bazie. Z góry gorąco dziękujemy za każdą okazaną nam pomoc.

Dostępne edycje systemu:

Windows 3.1 (Beta)

Windows 3.0 (Beta)


Pokaż wszystko

Filtruj wyniki

Uwaga! W celu pobrania pliku z naszej bazy, należy wykorzystać program Free Download Manager, lub innego stosownego menadżera pobierania, który umożliwi Ci pobieranie plików z większą prędkością. Pobieranie za pomocą przeglądarki jest również możliwe, ale może spowolnić proces pobierania. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym dziale FAQ.

 

 Filtrowanie listy

 Edycje konsumenckie
 Edycje biznesowe
 Wersje 32-bitowe
 Wersje 64-bitowe
 Język Polski
 Język Angielski (US/UK)

 Wygląd listy

 Wyłącz ikony
 Większa czcionka

UWAGA!


NIE JEST TO PEŁNA WERSJA SYSTEMU, LECZ JEJ WERSJA ROZWOJOWA, KTÓRA NIE JEST UKOŃCZONA ORAZ STABILNA! INSTALACJA TEGO SYSTEMU MOŻE PRZYNIEŚĆ NIESPODZIEWANE SKUTKI, TAKIE JAK: AWARIE, WOLNE DZIAŁANIE, BŁĘDY SYSTEMU, UTRATĘ DANYCH I WIELE INNYCH USTEREK. PONADTO MOGĄ WYSTĄPIĆ PROBLEMY PODCZAS INSTALACJI. ZALECAMY INSTALACJĘ TEGO SYSTEMU TYLKO NA MASZYNIE WIRTUALNEJ PRZEZ BARDZIEJ DOŚWIADCZONE OSOBY W CELU UNIKNIĘCIA PROBLEMÓW.

  • Minimalne wymagania systemowe
  •    Procesor: taktowany zegarem 25 MHz lub szybszym
  •    Pamięć RAM: około 1 MB (Windows 3.0), około 2 MB (Windows 3.1)
  •    Miejsce na dysku: od 6 do 10 MB
  •    Karta graficzna: obsługująca 256-bitową paletę kolorów, kompatybilna z EGA, VGA, IBM 8514, CGA lub Hercules Graphics Card
  •    Wyświetlacz: o rozdzielczości 640x480 pikseli
  • Zalecane wymagania systemowe:
  • By móc korzystać z systemu Windows 3.x należy wcześniej posiadać zainstalowany system MS-DOS (co najmniej w wersji 3.1 lub wyższej). Systemy z rodziny Windows 3.x będą działać responsywnie przy 4 MB pamięci RAM, 20 MB wolnej pamięci dyskowej, procesorze o mocy 33 MHz. Monitor jaki jest zalecany powinien wyświetlać obraz w rodzielczości VGA (640x480). Zalecane jest posiadanie napędu dyskietek oraz CD-ROM.

  • Informacje o systemie:
  • Typ produktu:
    OS (System Operacyjny)
  • Firma:
    Microsoft Corporation
  • Licencja:
    Zamknięte oprogramowanie. Wymaga klucza licencyjnego do korzystnia z produktu.
  • Typ interfejsu:
    GUI (graficzny)

Więcej informacji (strona w jęz. ang.)

Potrzebujesz pomocy z pobraniem pliku?

Powiązane kategorie:


Sekcja komentarzy

¯\_(ツ)_/¯

Pudło, nic tu nie ma...

Zamknięto okna czatu. By je przywrócić, po prostu kliknij na linki powyżej tego okienka, lub odśwież stronę

Czat z użytkownikami      [Polski/English]