Dostępny jest nowy post w centrum wiadomości.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej strony internetowej. Ciasteczka są używane do zapamiętywania Twoich preferencji, analizowania ruchu na stronie oraz personalizowania treści. Informacje te są również udostępniane naszym partnerom, którzy mogą je łączyć z innymi informacjami, które im dostarczyłeś lub które zebrali podczas korzystania z ich usług.
Klikając "OK", zgadzasz się na użycie wszystkich ciasteczek i zezwalasz na dostęp do zapisu ich na twoim urządzeniu.
Nie można wyświetlić tej strony na tym ekranie! Ma on zbyt małą rozdzielczość.
Strona nie została zaprojektowana z myślą o urządzeniach mobilnych. By zobaczyć zawartość tej strony, prosimy zmienić urządzenie na te z większym ekranem, lub włączyć tryb przeglądarki na komputery w twoim urządzeniu mobilnym.
Kto pyta, ten nie błądzi. Jeśli nie znalazłeś w naszej bazie wiedzy odpowiedzi na nurtujące Ciebie pytanie, masz jakiś problem z użytkowaniem pobranych plików z naszej bazy, nasuwają ci się jakiekolwiek pytania związane z kwestiami legalności, lub po prostu poszukujesz dodatkowych informacji na nasz temat, przeczytaj proszę poniższe informacje zanim skontaktujesz się z nami w wiadomości prywatnej. Na większość najczęściej zadawanych pytań, znajdziesz tutaj odpowiedź i szybką pomoc. W przeciwnym razie napisz swój wątek prośby o pomoc na forum lub ewentualnie w wiadomości prywatnej w zakładce "Kontakt". Możesz też zapytać kogoś na czacie, dzięki czemu ktoś pomoże Ci szybciej.
Tak, pliki są bezpieczne. Zostały one zweryfikowane pod kątem błędów, oraz przeskanowane w poszukiwaniu możliwych zagrożeń za pomocą darmowych skanerów antywirusowych działających w tle na serwerach hostingowych, dzięki czemu masz pewność, że po pobraniu pliku twój komputer nie zostanie "zawirusowany". Informujemy jednak, że niektóre programy antywirusowe lub te skonfigurowane z maksymalnym poziomem skanowania heurestycznego mogą wykryć nasze pliki jako potencjalne zagrożenie (tak zwany: fałszywy alarm). Należy wtedy zignorować ostrzeżenie lub wstrzymać swoją ochronę antywirusową na określony przez siebie czas. Jeżeli masz wątpliwości co do naszej wiarygodności, proponujemy przetestowanie pobranego pliku na wirtualnej maszynie lub w systemie Linux.
Strona oferuje linki zawierające pliki do pobrania różnego rodzaju. Wyróżniamy pliki archiwum, pliki wykonywalne oraz inne pliki, których rozszerzenia nie są obsługiwane przez system, czy inne narzędzia i programy, a jedynie za pomocą specjalnych emulatorów czy starych sprzętów komputerowych. Tutaj możesz pobrać pliki obrazów płyt, takich jak: ISO, MDF, MDS; pliki archiwum: ZIP, RAR, 7Z (7-zip archive), oraz wspomniane wyżej pliki instalacyjne (wykonywalne) z rozszerzeniem: exe. By otworzyć plik obrazu płyty skorzystaj z programu DAEMON TOOLS Lite, UltraISO, PowerISO lub systemowego narzędzia do nagrywania płyt. Pliki ISO możesz wypakować również za pomocą programów do dekompresji archiwów: WinRAR, 7-ZIP, PeaZIP, WinZIP. Za pomocą nich otworzysz także pliki archiwów. W nich możesz znaleźć pliki obrazów płyty lub foldery z gotowymi plikami instalacyjnymi (.exe). Pliki ISO można również wykorzystać do nagrania ich na płytę, utworzenia nośnika rozruchowego bądź ewentualnie zamontowania ich w wirtualnej maszynie. Więcej informacji znajdziesz w naszym katalogu: "Baza wiedzy".
Gwarantujemy to, iż pobrane pliki są zweryfikowane i w pełni pozbawione błędów. Czasami może dojść do sytuacji w której program lub system może poinformować Ciebie komunikatem o błędach w pliku, najczęściej podczas rozpakowywania archiwum, bądź podczas instalacji systemu na wirtualnej maszynie. Jeśli pobrane archiwum z którego wypakowujesz pliki podczas operacji rozpakowywania go wyświetla ci błąd nagłówka bądź błąd CRC, zalecamy wypakować archiwum za pomocą starszej wersji programu do dekompresji archiwów, lub ewentualnie spróbowanie użycia innego programu, my zalecamy płatny program WinZIP. Jeżeli błąd wciąż się powtarza sprawdź czy twój nośnik danych nie posiada bad-sectorów, posiadasz odpowiednią ilość miejsca na dysku potrzebną do dekompresji, oraz upewnij się czy pamięć RAM jest sprawna. W przeciwnym wypadku prosimy o kontakt za pomocą formularza dostępnego na stronie.
Ponieważ jesteś nie tylko jedną osobą, która pobiera pliki z naszej strony, a łącze za pomocą którego dostarczane są do Ciebie pliki jest tylko jedno, wraz ze wzrostem zainteresowanych prędkość pobierania spada, najczęściej to zjawisko można ujrzyć w okresach świątecznych i weekendowych, wtedy gdy duża ilość ludzi pobiera wszelkiej maści pliki ze serwerów, tym samym zmiejszająć pasmo prędkości pobierania. Zachęcamy do tego by pobierać pliki nocą, wtedy transfery są o wiele szybsze. Proponujemy także rozważenie instalacji programów do pobierania plików, takich jak: Free Download Manager czy JDownloader, które pozwalają na wznawianie przypadkowo zerwanych połączeń podczas pobierania. Czasami może pojawić się błąd dotyczący przekroczenia limitu pobrań (Google Drive, Mega.nz). Należy wtedy odczekać określoną ilość czasu, lub utworzyć i zalogować się na konta tych serwisów, by pominąć ograniczenie. Czasami błąd może leżeć też po Twojej stronie, lub stronie usługodawcy Twojego internetu. Najczęściej prędkość pobierania spada po wyczerpaniu "abonamentowych" pakietów danych i przekorczenia limitu. Skorzystaj wtedy z innego źródła dostępu do sieci lub zaczekaj do kolejnego okresu rozliczeniowego by znieść limit pobierania przez twojego dostawcę Internetu.
Firma Microsoft nie toleruje piractwa swojego oprogramowania oraz korzystania z kradzionych kluczy licencyjnych, dlatego też w celu bezpieczeństwa nie udostępniamy kluczy licencyjnych dla systemów w wersji finalnej. Należy posiadać własny klucz, który możesz zakupić w serwisach aukcyjnych lub na stronie głównej sklepu firmy Microsoft. Koszt prawidłowych licencji dla systemu Windows zaczynają się od kwot 500 zł wzwyż, natomiast ceny odnowionych licencji zaczynających się od ponad 100 zł wzwyż, w zaufanych, cerytifkowanych sklepach Microsoftu. Możesz zainstalować system Windows bez podawania klucza (za drobnymi wyjątkami) i aktywować go po czasie 30 dni kalendarzowych, jeśli nie możesz go aktywować podczas instalacji z powodu braku posiadania klucza produktu. Pamiętaj jednak, by zakupić odpowiedni do zainstalowanej przez Ciebie edycji systemu, by uniknąć reinstalacji systemu.
P.S: Jeśli szukasz aktywatorów, znajdziesz je na stronie basewin.pl
Możesz to zrobić w maszynie wirtualnej lub fizycznie na swoim komputerze. Należy jednak pamiętać, że wtedy należy wykonać wcześniej kopię zapasową wszystkich twoich danych zapisanych na dysku oraz utworzyć specjalny nośnik rozruchowy z systemem. W przypadku maszyn wirtualnych, wystarczy zamontować plik obrazu płyty w opcjach programu. Więcej informacji znajdziesz w panelu "Baza wiedzy".
Zgodnie z większością interpretacji międzynarodowego prawa autorskiego, dystrybucja kopii obrazów instalacyjnych programów i systemów operacyjnych znajduje się w szarej strefie legalności. Prawa autorskie są zachowywane przez oryginalnego wydawcę lub licencjonowanego dystrybutora, chyba że zostało to wyraźnie określone. Strona nie udostępnia i nie publikuje żadnych obrazów, a jedynie linki do pobierania plików, które zostały znalezione w Internecie we wszelkich dostępnych i sprawdzonych źródłach, co oznacza, że nie są one udostępniane na serwerach tej strony internetowej. Obrazy pochodzą z legalnej dystrybucji (MSDN- Microsoft Developer Network), oraz z katalogów FTP, stron i wszelkich archiwów dystrybujących obrazy nadesłane przez wielu użytkowników. Strona nie publikuje także żadnych kluczy licencyjnych mogących naruszyć prawa dot. Ochrony praw autorskich, a jedynie kopie oryginalnych obrazów. Użytkownik może pobrać obraz, zainstalować go lub przetestować w celach edukacyjnych lub testowych przez 30 dni, po tym czasie musi zakupić oryginalny klucz licencyjny (który potwierdza legalność zainstalowanego produktu). Związku z tą tezą, strona nie udziela żadnych gwarancji dotyczących oprogramowania uzyskanego z biblioteki tej strony, ponieważ sama nie jest związana z dystrybucją tych obrazów, jest jedynie stroną zbudowaną w celach edukacyjnych, archiwalnych, hobbystycznych oraz informacjnych. Sama w sobie nie narusza żadnych praw oraz nie ma podstawy do tego by posądzać ją o prawa autorskie.
Nie mniej jednak, strona WindowsBASE.pl szanuje prawa własności intelektualnej innych osób, dlatego też zastosowana tutaj polityka strony obejmuje szybkie rozpatrywanie i kierowanie zawiadomień o domniemanym naruszeniu, a także podejmowanie odpowiednich działań zgodnie z ustawą DMCA i innymi odpowiednimi przepisami dotyczącymi własności intelektualnej. Jeśli jesteś właścicielem praw autorskich lub ich pośrednikiem i uważasz, że jakiekolwiek treści umieszczone na tej stronie naruszają Twoje prawa autorskie, możesz złożyć powiadomienie zgodnie z ustawą Digital Millennium Copyright Act (DMCA), przekazując informacje w wiadomości prywatnej na ten adres e-mail. Wiadomość nie może zostać wysłana z domen : Outlook, Gmail, Yahoo, WP, Onet i wszelkich innych dostawców, lecz w prywatnego adresu/firmy. Powinna ona także posiadać informacje na temat przedstawiciela lub firmy zgłaszającej roszczenie prawne, oraz dowód potwierdzający jego dzieło. W przeciwnym razie wniosek zostanie odrzucony.
Pamiętaj! Nie możesz używać tego serwisu do rozpowszechniania lub ściągania materiałów do których nie masz odpowiednich praw lub licencji. Użytkownicy są odpowiedzialni za przestrzeganie tych zasad.
Przede wszystkim na początku musisz upewnić się, czy posiadasz odpowiednią ilość wolnych zasobów na komputerze, by ją uruchomić. Zalecamy uruchamianie maszyn na komputerach posiadających co najmniej 8 GB pamięci RAM (co najmniej 4 GB wolnej pamięci), dysk półprzewodnikowy SSD, PCI-E lub NVME oraz procesor co najmniej dwurdzeniowy. Uruchamianie maszyny na sprzęcie, który nie spełnia tych oczekiwań, może zakoczyć się zawieszeniem pracy całego systemu lub ogólnie jego wolnym działaniem. Gdy twój komputer spełnia powyższe wyagania, zainstaluj odpowiedni program do wirtualizacji systemu. Zanim jednak do tego przejdziesz, upewnij się jakie rozszerzenie posiada pobrany przez Ciebie obraz maszyny wirtualnej. Jeśli jest to "VMDK", użyj programu VMware Workstation Player, jeśli "VDI", użyj programu Oracle VirtualBox. W innych przypadkach możesz użyć Hyper-V dostępnego w profesjonalnych edycjach systemu Windows, bądź specjalnych konwerterów. Więcej informacji znajdziesz w bazie wiedzy.
Upewnij się czy posiadasz odpowiednią ilość miejsca na dysku, jeśli tak, wyłącz tymczasowo ochronę antywirusową, ochronę HIPS (jeśli skonfigurowałeś ochronę przed zapisem na dysku) i ochronę przed oprogramowaniem szyfrującym (Windows Defender). Wyłącz także ochronę przeglądania i stosowania bezpiecznych serwerów DNS w Twojej przeglądarce na czas pobierania pliku z serwera, po czym przywróć ustawienia po jego pomyślnym zapisaniu na dysk. Jeśli wciąż nie możesz pobrać pliku, upewnij się czy nie posiadasz założonej blokady na adresy serwerów z których pobierasz nasze pliki, zajrzyj proszę do pliku konfiguracyjnego ".hosts" dostępngego w głównym folderze systemu operacyjnego Windows, sprawdź też także czy twoja zapora sieciowa nie filtruje pobieranych pakietów, które mogą zablokować pobieranie pliku. Jeśli to możliwe upewnij się także czy nie posiadasz ograniczeń i nałożonych blokad rodzicielskich, uniemożliwiających pobieranie plików z Internetu.
Piktogramy oznaczają w graficzny sposób z jakim rodzajem pliku masz styczność. Legendę zamieszczamy poniżej:
rodzaj pliku | |
Obraz dysku/dyskietki (IMG). Możesz go użyć w maszynie wirtualnej, lub skorzystać z specjalnego programu, by wypakować pliki. | |
Obraz dysku (ISO/MDF)- gotowy do wypalenia na płycie, utworzenia nośnika bootowalnego lub użycia w maszynie wirtualnej. Można go także użyć w programie do emulowania wirtualnych napędów i płyt, tj: DAEMON Tools Lite lub PowerISO. | |
Archiwa (7Z, ZIP, RAR)- skompresowane archiwa, zawierające inne pliki, takie jak pliki ISO, MDF, IMG czy inne. By uzyskać dostęp do plików, wykorzystaj program do dekompresji plików, tj: WinRAR, 7-ZIP lub WinZIP. | |
Pliki wykonywalne (EXE), aplikacja, która może zostać uruchomiona na dowolnym 32 lub 64-bitowym systemie operacyjnym Microsoft Windows. | |
Inny, nieokreślony rodzaj pliku, np: WIM, ESD lub DMG. Ikona symbolizuje także rodzaj architektury obrazu instalacyjnego, który nie został wymieniony na liście. | |
architekutra | |
Architektura 16-bit- ikona symbolizująca 16-bitowy obraz instalacyjny systemu | |
Architektura 32-bit- ikona symbolizująca 32-bitowy obraz instalacyjny systemu | |
Architektura 64-bit- ikona symbolizująca 64-bitowy obraz instalacyjny systemu | |
Architektura 32/64-bit- ikona symbolizująca mulit-architekturowe obrazy instalacyjne systemu | |
Architektura ARM64- ikona symbolizująca obraz instalacyjny systemu dla procesora ARM64 | |
Architektura ARM- ikona symbolizująca obraz instalacyjny systemu dla procesora ARM | |
Architektura IA-64- ikona symbolizująca obraz instalacyjny systemu dla procesora IA-64 | |
wersja językowa | |
Polska wersja językowa- ikona symbolizująca obraz instalacyjny systemu, zawierającej polską wersję językową. | |
Angielska wersja językowa- Stany Zjednoczone (US)- ikona symbolizująca obraz instalacyjny systemu, zawierającej angielską wersję językową z regionem Stanów Zjednoczonych. | |
Angielska wersja językowa- Wielka Brytania (UK)- ikona symbolizująca obraz instalacyjny systemu, zawierającej angielską wersję językową z regionem Wielkiej Brytanii lub przystosowany do krajów europejskich. |
Wszelkie instrukcje dotyczące tego pytania znajdziesz w naszej bazie wiedzy. Zachęcamy do zapoznania się z naszymi poradnikami, tłumaczącymi w jaki sposób wykonwać owy nośnik.
Czasami zdarza się, że nie wiemy od czego zacząć i chyba prawie każdy choć raz w życiu przeżył to samo doświadczenie. Jeśli masz problemy ze znalezieniem szukanego przez Ciebie obrazu w naszej bazie, zamiast szukać go w katalogach bazy, możesz wykorzystać powyższe narzędzie (pasek z ikonką lupy w menu głównym strony). Wystarczy wpisać słowa kluczowe, a po kilka sekundach wyszukiwarka zwróci Ci najtrafniejsze wyniki. Jeśli klikniesz w łącze, możesz je także natychmiastowo pobrać. Warto spróbować ;)
Wyszukiwarka obrazów sprawdza, czy plik, którego szukasz jest dostępny w naszej bazie obrazów. Jest kilka sposobów na to, by szybko znaleźć to czego szukasz:
Wynika to z zastosowania bomby czasowej (tzw: "timebomb"), który aktywuje się w celu ochrony oprogramowania przed jego dalszym wykorzystywaniem w czasie. Zabieg ten jest znany od wczesnych wersji rozwojowych Windows, dlatego też każda kompilacja oraz wersja systemu posiada swój własny, unikalny klucz zapisany w plikach systemowych, zawierających informację o zakończeniu działania oprogramowania. By móc uruchomić taką wersję systemu, należy ustawić w układzie oprogramowania sprzętowego maszyny wirtualnej bądź komputera (BIOS/UEFI) datę systemową na taką, jaka mieści się w przedziale danej kompilacji. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym dziale wiedzy.
Nasze pliki dostępne w bazie przechowujemy w własnym katalogu na serwerze "Archive.org", ponieważ jest on jednym z niezawodnych serwerów przechowywania, katalogowania oraz zbierania i udostępniania danych w sieci. Wcześniej do tego celu wykorzystywaliśmy jeszcze Google Drive, OneDrive oraz MEGA.nz, która jako jedyna jest jeszcze przez nas używana. Link do naszego głównego katalogu, znajdziesz w linku na stopce strony.
Informacje dodatkowe (takie jak artykuły czy zdjęcia) w niektórych przypadkach możesz znaleźć poprzez kliknięcie ikonek przy znacznikach pliku, dostępnych na liście widocznych plików w kategoriach dot. systemów rozwojowych. Możesz również odwiedzić inne strony internetowe, które zawierają więcej takich informacji, np: BetaArchive, BetaWiki, czy inne zagraniczne strony i fora. Linki do tych stron znajdziesz w katalogu obrazów (menu głównym)